Hoe kunnen we helpen?
Categorieën
-
Kennisbank A2
-
Kennisbank B2
-
Kennisbank C2
-
Kennisbank D2
-
Kennisbank E1
-
Kennisbank F2
-
Kennisbank G1
-
Kennisbank H1
-
Kennisbank I1
-
Kennisbank J1
-
Kennisbank K1
-
Kennisbank L1
-
Kennisbank M1
-
Kennisbank N1
-
Kennisbank O1
-
Kennisbank P1
-
Kennisbank Q1
-
Kennisbank R2
-
Kennisbank S1
-
Kennisbank T1
-
Kennisbank U1
-
Kennisbank V1
-
Kennisbank W1
-
Kennisbank X1
-
Kennisbank Y1
-
Kennisbank Z1
-
Kennisbank 01
-
Kennisbank 11
-
Kennisbank 20
-
Kennisbank 30
-
Kennisbank 40
-
Kennisbank 52
-
Kennisbank 60
-
Kennisbank 70
-
Kennisbank 81
-
Kennisbank 90
-
Kennisbank 101
< Alle onderwerpen
Print
Kano
Geplaatst
Geüpdatet
Dooradmin
Kano Model
Het succes van een product of dienst wordt in laatste instantie bepaald door wat de klant ervan vindt. Drie soorten eigenschappen beïnvloeden de klantperceptie. Met het Kano-model zijn ze eenvoudig te traceren.
Het Kano-model is een theorie voor productontwikkeling en de klanttevredenheid ontwikkeld in de jaren 80 door professor Noriaki Kano, die de voorkeuren van klanten indeelt in drie categorieën.

Basis behoeften: Deze behoeften worden meestal niet uitgesproken of alleen als klacht.
Performance: Des te meer, des te beter.
Delighters / Wow factor: De klant verwacht het niet, maar is er zeer blij mee. Ook deze behoeften worden meestal niet uitgesproken
Klantbehoeften veranderen over tijd, dus blijf periodiek evalueren!
Inhoudsopgave