First time right

< Alle onderwerpen

Vergelijken van de prestaties van verschillende activiteiten op een verkoopafdeling tw maken van een offerte aan een klant en na telefonisch akkoord van klant het maken van een orderbevestiging. Onderzoek op basis van 100 offertes en 100 orderbevestigingen:

Hoeveel mogelijkheden zijn er om een fout te maken bij offertes? 16
Bij 100 offertes is het aantal foutmogelijkheden dus totaal 1600
Bij onderzoek bleek dat er 80 fouten gevonden waren.
We zeggen dan meestal dat 80/100 = 80% van de offertes is fout
Kwaliteit van het offerte proces is eigenlijk dan 80/1600 = 5% fout dus FTR van 95%

Hoeveel mogelijkheden zijn er om een fout te maken bij de orderbevestiging? 8
Bij 100 offertes is het aantal foutmogelijkheden dus totaal 800
Bij onderzoek bleek dat er 60 fouten gevonden waren.
Je zou dan zeggen 60/100 = 60% van de orderbevestigingen is fout, dus deze prestatie is beter dan van de medewerker die de offertes maakt. Klinkt logisch want er zijn minder foutkansen per document
Kwaliteit van het offerte proces is eigenlijk 60/800 = 7,5% fout dus FTR van 92,5%

Call Now Button

X